I'll keep on going, I'll figure it out - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Judith Looijen - WaarBenJij.nu I'll keep on going, I'll figure it out - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Judith Looijen - WaarBenJij.nu

I'll keep on going, I'll figure it out

Blijf op de hoogte en volg Judith

01 Mei 2017 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

Zoals beloofd huppel ik gewoon weer rond hoor! Mijn voeten hebben hun oude formaat terug, ik heb alleen nog overal open wonden over mijn hele benen maar hé na anderhalve week kan ik weer schoenen aan! Die slippers was ik op een gegeven moment wel echt zat; ik verloor ze om de haverklap tijdens het fietsen. En dan kun je in het drukke verkeer omdraaien om je slipper op te halen…
De lab-uitslagen waren gelukkig ook helemaal goed. Dus buiten een vrij abnormale reactie op muggenbulten (en een misschien toch wel vreemde persoonlijkheid) is er niks aan de hand met mij.

Ongeveer een week geleden zijn wij met een partybus meegegaan, of zoals ze dat hier noemen: een boembus. Je rijdt dan in een open bus door het land met veel herrie en veel mensen. De rit duurt een uur en je gaat van Paramaribo over de brug naar Commewijne en dan terug naar Paramaribo. Het was echt super leuk en we gaan dat zeker vaker doen!

Afgelopen donderdag was het koningsdag zoals jullie allen weten. Ook hier in Suriname wordt dat gevierd onder de Nederlanders. Een paar tentjes hadden daarom speciale koningsdagfeestjes georganiseerd met heuse oranje slingers en Nederlandstalige liedjes gemengd met typische Surinaamse liedjes. Wij zijn naar de Nederlandse club Zus en Zo geweest, daar hadden ze een Cocktail Willy bedacht, welke overigens heel lekker was. We hebben in het begin even een momentje staan staren naar de palmbomen tegenover ons in de palmentuin. Want hoe waanzinnig is het om de Nederlandse Koningsdag te vieren met uitzicht op palmbomen. Dit zal ik nooit meer vergeten.

Los van onze scriptie moeten we voor school nog een voorlichting ontwikkelen en uitvoeren bij de stichting en we willen nog een heleboel dingen achterlaten daar. Zo willen we handvatten geven om goede rapportages te schrijven, een nieuwe meetmethode aan de medewerkers leren om de lengte op te meten van de bewoners, een lijst met portiegroottes voor elke bewoner up to date maken en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar we willen ook het land nog beter leren kennen en tijd doorbrengen met de bewoners van de stichting. Want al met al zijn wij hier nu nog maar 6 weken. Vanaf vandaag krijg ik tien dagen mijn zus over de vloer dus zal ik minder bij de stichting zijn. Als zij weer weg is ben ik hier nog minder dan 4 weken. Time flies when you’re having fun.
Eigenlijk zouden beide zussen mij op komen zoeken maar door het feit dat er een kleintje op komst is, is het voor één van hen niet verstandig naar Suriname te komen. Het Zika-virus is het monster die ervoor zorgt dat zij het kind in gevaar zou brengen door hier heen te komen. Natuurlijk is het geweldig dat ik tante ga worden maar het is stiekem ook jammer dat ze daardoor niet kan komen. Ik had ze graag allebei mijn leven hier laten zien.
Paula en ik zullen samen in een bed and breakfast verblijven dus dan heb ik echt even vakantie als ik tien dagen uit dit huis weg ben.
Ik kan niet wachten tot ik haar straks op kan halen van het vliegveld ook al heeft ze nu al twee uur vertraging.
Mijn spullen zijn al in het huisje en ik ben aan het aftellen tot we kunnen vertrekken. We hebben zelfs bij de stichting een spandoek gemaakt. Met nog een paar uur te gaan maak ik mij klaar voor 10 hele toffe dagen. Uiteraard komt er een update als ze weer weg is.

Liefs en tot gauw.

  • 01 Mei 2017 - 15:53

    Elisa:

    Zo jammer dat ik niet met jullie van de palmbomen en cocktails kan genieten!!
    Maak er 10 geweldige dagen van...Ik geniet vanaf hier voor twee met jullie mee!

    Veel liefs!!

  • 01 Mei 2017 - 17:42

    Saskia:

    Héél veel vakantieplezier met dat zusje van je! Ze heeft er ook heel veel zin in en is nu onderweg. Veel liefs, mam

  • 01 Mei 2017 - 19:47

    Orpheus Cohen:

    Lieve Judith,
    Wij volgen het wel en wee van jou. Wat het wee betreft, gelukkig dat je voeten weer verbeterd zijn. Ik neem aan dat je goede muggen afweer middelen hebt. Er bestaan wel goede efficiente middelen.
    Je zult wel veel levenswijzer terug komen. Dat kan niet anders als je zoveel meemaakt in een volstrekt andere wereld.
    Liefs van ons beiden, Orpheus

  • 02 Mei 2017 - 06:52

    Bri:

    Wat fijn dat het zoveel beter met je gaat en dat de uitslagen ook goed zijn.
    Ik wens jou en Paula een heel fijne tijd samen!
    Liefs, Bri

  • 02 Mei 2017 - 10:49

    Flip:

    Hahaha een Boembus, af en toe lijkt het of er hier eentje door de straat komt, maar dat zal wel van een ander soort zijn! Veel plezier tijdens je vakantie!

  • 08 Mei 2017 - 08:47

    Manouk:

    Hoi Judith, wat een verhalen, erg leuk om te lezen. Fijn dat je voeten weer geslonken zijn :) Geniet ze nog daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

Actief sinds 26 Jan. 2017
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 94666

Voorgaande reizen:

12 Maart 2017 - 07 Juni 2017

Afstuderen doe je zo

Landen bezocht: